WYCIECZKA DO BUKOWINY TATRZAŃSKIEJ

W dniach 6-7 maja 2019r. uczniowie klas IV – VIII Szkoły Podstawowej w Wietrznie pod opieką p. dyrektor Bożeny Mastej i p. Agnieszki Giemzy-Marek wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Bukowiny Tatrzańskiej oraz do Zakopanego. Wyjazd zrealizowany został w ramach projektu edukacyjnego „Nowa jakość kształcenia w Gminie Dukla  i Jaśliska”.

Po pożegnaniu z rodzicami wyruszyliśmy w trasę, aby jak najszybciej dotrzeć do Bukowiny Tatrzańskiej. Zaraz po przybyciu i zakwaterowaniu w komfortowym ośrodku wypoczynkowym Grand Stasinda, podziwialiśmy bajeczne widoki z naszych okien. Zjedliśmy wyśmienity obiad i udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego Tatrzańskiego Parku Narodowego w Zakopanem. Znajdują się tutaj m.in. największa w Polsce makieta Tatr oraz dioramy łąk i lasów. Uzupełnieniem ekspozycji są ciekawe filmy przyrodnicze. W trakcie zwiedzania można zajrzeć także do jaskini. Moc wrażeń dostarczył nam wyjazd wyciągiem krzesełkowym na sam szczyt Wielkiej Krokwi. Mogliśmy wyobrazić sobie, co czują przed skokiem zawodnicy, siedzący na belce startowej np. podczas zawodów Pucharu Świata. Po powrocie do miejsca noclegowego czekało na nas  klimatyczne ognisko i pieczenie kiełbasek. Jako goście ośrodka mogliśmy korzystać z boiska sportowego, placu zabaw, sali gier oraz basenu!

Kolejny dzień przywitał nas słonecznie. W planach mieliśmy wycieczkę górską. Jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w okolicach Zakopanego jest Dolina Kościeliska. Można dostać się tam pieszo lub dorożką. Oczywiście wybraliśmy ciekawszą opcję, aby w pełni zachwycić się pięknem otaczającej nas przyrody. Widoki na Tatry zapierały dech w piersiach. Trasa była dość łatwa, lekko wznosiła się w górę. Mieliśmy też okazję spróbowania wyrabianych na miejscu prawdziwych, podhalańskich oscypków. Pani przewodnik opowiedziała nam ciekawe historie związane z Zakopanem i jego mieszkańcami. Gubałówka to świetna baza wypadowa na wycieczki po Podhalu, dlatego my też tam się udaliśmy. Wjazd na szczyt zajął nam około 5 minut. Dzięki dobrej pogodzie mogliśmy fotografować malownicze szczyty Tatr.  Po udanych zakupach i obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Przywieźliśmy mnóstwo pamiątek oraz wrażeń.

Składamy serdeczne podziękowania Wszystkim, którzy swoim udziałem sprawili, że wyjazd był naprawdę udany.