Listopad jest miesiącem, w którym obchodzony jest MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB NIEWIDOMYCH. Realizując kolejny punkt projektu #każdyinnywszyscyrówni, młodsi uczniowie naszej szkoły dowiedzieli się o tym czego potrzebuje niewidomy uczeń i jak wygląda codzienne życie osób z niepełnosprawnością wzrokową.
Dzieci na wstępie zapoznały się z modelem oka, a następnie obejrzały film „INTEGRACJA – osoby z niepełnosprawnością wzrokową”. Uczniowie mieli dziś także okazję poznawać świat polisensorycznie, poprzez wszystkie swoje zmysły tj. wcieliły się w rolę ,,niewidomych malarzy” – rysowały bez możliwości patrzenia oczami oraz przeszli przez tzw. tor przeszkód – orientacja w przestrzeni – wczuwając się w rolę osoby niewidomej i jej przewodnika, który prowadził swojego kolegę/koleżankę przez „labirynt ciemności”. Uczniowie poznali, czym jest alfabet Brailla i jak wygląda. Na koniec uczniowie wspólnie malowali obrazki przedstawiające osoby niewidome oraz poznali zasady jak dbać o wzrok.
Dzisiejszy dzień przeminął pod hasłem „ Wzrok- dobro najwyższe”. To był czas pełen emocji i zabawy, a dzięki tego typu inicjatywie po raz kolejny zaszczepiliśmy w dzieciach akceptację inności oraz wrażliwość na każdą niepełnosprawność.